Geld besparen? Laat je kinderen thuis als je boodschappen gaat doen! - My Name Is Mama

Geld besparen? Laat je kinderen thuis als je boodschappen gaat doen! Baby & Kind

‘Zeurterreur’ noemt Vrouw.nl het in een kop afgelopen zaterdag. Het gezeur en gedrein om producten die niet op het boodschappenlijstje staan.

Het is natuurlijk helemaal niet toevallig dat de fel gekleurde yoghurt toetjes op ooghoogte staan van een kind. En datzelfde geldt ook voor Frozen cornflakes, de limonade pakjes met Minions en piraten en prinsessen douchegel. Het komt dan ook geregeld voor dat mijn peuter enthousiast achter mij aan huppelt met zijn eigen karretje (met zo’n vlaggetje waar je minstens 3 keer met je gezicht tegen aan loopt) vol met koekjes, pakjes limonade, zakken snoep en flessen Zwitsal. Zwitsal ja want mijn zoon heeft een bijzondere voorliefde voor dit merk. Ben je hem kwijt in de supermarkt dan vindt je hem standaard terug voor het schap van de gele flessen.

Frozen Cornflakes

Lees ook: 290 miljoen euro extra voor kinderopvangtoeslag!

Vorige week nog probeerde hij bij het afrekenen een pak ‘Cars’ koekjes onopvallend op de band te smokkelen. Net voordat ze de cassière hadden bereikt viste ik ze tussen mijn andere boodschappen uit en sommeerde mijn peuter de koekjes terug te leggen waar ze vandaan kwamen. Met een blik op oneindig en een luide grom sjokte hij terug het gangpad in. Hij legde de koekjes terug in het schap om er vervolgens een pak ‘zandkoekjes’ van het eigen merk uit te halen. Met een enorme pruillip keek hij mij zielig aan vanonder zijn oogleden. *Zucht* “Nou vooruit dan maar weer, geef die maar aan de mevrouw achter de kassa, maar ze blijven dicht tot we thuis zijn!” 1-0 voor de peuter.

Frozen cornflakes

Wil je echt geld besparen, dan moet je je kind gewoon niet meenemen wanneer je boodschappen gaat doen. Het scheelt je daarnaast ook een hoop onderhanden, discussiëren en tijd. Want je komt gewoon standaard met meer producten thuis dan dat er oorspronkelijk op je boodschappenlijstje stonden. Niet zo gek ook dat er uit verschillende studies (bijvoorbeeld die van de Nijmeegse hoogleraar Moniek Buijzen) blijkt dat kinderen een grote factor zijn als het aankomt op aankoopbeslissingen van een gezin. Om die reden willen merken dan ook zoveel mogelijk in de smaak vallen bij kinderen, bijvoorbeeld met herkenbare figuren op de verpakkingen of leuke dieren. “Zo vervaagt de grens tussen eten en spelen steeds meer”, zegt retailspecialist Jorg Snoeck in Het Laatste Nieuws.  “Kinderen kopen geen eten met hun ogen, maar met hun gevoelens. Leuke tekeningen spelen daarop in.” Het is zelfs onderzocht hoe een figuurtje moet kijken om een kind het meest aan te spreken, wanneer deze oogcontact lijkt te maken met een kind valt hij beter in de smaak dan wanneer het weg kijkt.

Lees ook de andere artikelen op My Name Is Mama.

 

 

 

 

 

 

 


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Om volledig gebruik te maken van alle functionaliteit op deze website dient u cookies toe te staan. Meer informatie.

Cookies op deze website staan standaard uit. Om volledig gebruik te maken van deze website dient u cookies te accepteren door in de banner op "Toestaan" te drukken. Hier kunt u meer informatie vinden over ons Privacy- en Cookiebeleid.

Sluiten